Anasayfa » BASINDAN » Teknopark işçileri:Ücretlerimizi alamazsak, binaları yıkarız!

Teknopark işçileri:Ücretlerimizi alamazsak, binaları yıkarız!

Aylardır ücretlerini alamayan Teknopark işçileri bugün aileleriyle birlikte Kadıköy’de bir basın açıklaması yaptı.

Ücretleri için her hafta cuma günü İTO önünde basın açıklaması yapan işçiler, 4 Ocak’ta polis saldırısına uğramış, biber gazından etkilenen 4 işçi hastaneye kaldırılmıştı. İşçiler bu saldırıyı kınamak ve yaşadıkları sorunları anlatmak için bir kez daha “ücret hakkımız gaspedilemez” dediler.

Sabah Kadıköy’de kahvaltıda buluşan işçiler ve aileleri daha sonra Kadıköy Kilise meydanında toplandılar. Basın açıklamasına destek için gelen Abdi İbrahim fabrikası işçileri ve OBS – İMES İşçileri Derneği ile birlikte Eminönü vapur iskelesine doğru yürüyüşe geçtiler. Ellerinde dövizlerle yürüyen işçiler yol boyunca “Direne direne kazanacağız”, “Teknopark işçisiz yalnız değildir”, “Abdi İbrahim işçisi yalnız değildir”, “Şişecam işçisi yalnız değildir”, “Ücret hakkımız gaspedilemez”, “İstanbul uyuma, emekçiye sahip çık”, “Binaları biz yaptık, yıkmasını biliriz”, “Yaşasın sınıf dayanışması”, “Ücret hakkımız, söke söke alırız” sloganları attılar.

İşçi grubu adına basın açıklamasını Kemal Balan okudu. Balan; “Basına “İstanbul’un en prestijli projesi” olarak reklamları servis edilen bu projenin sahiplerinden hesap sormak ve hakkımız olan ücretlerimizi almak için iki haftadır sokaklardayız!” dedi.

Balan ayrıca, “4 Ocak Cuma günü, proje sahiplerinden olan İstanbul İTO önüne gidip ücret hakkımızı istedik. İTO yönetimi çözüm noktasında adım atmazken, tüm bu pervasızlığa ek olarak bir de polis saldırısına uğradık. Polis ücretlerimizi gasp edenlere değil, biz işçilere müdehale etti. 4 Arkadaşımız polisin kullandığı gaz ve cop sebebiyle hastanelik oldu. Saldırının ardından bizlerle bir kez daha görüşmek isteyen İTO Genel Sekreteri, biz içeri girdiğimiz esnada arabasına atlayıp kaçtı. Bu süreçte bazı haber siteleri dışında ana akım medya bizleri gözü dönmüş saldırganlar gibi gösterdi. Eylemimizi karaladı. Basına servis edilen görüntülerde gösterdi ki bu karalama kampanyası asılsızdır” dedi.

Teknopark projesinden de bahseden Balan, “Bizler aylardır bu projede alınteri döktük, sizlerden lütuf istemiyoruz. Emeğimizin karşılığını istiyoruz, ve buradan yeniden ilan ediyoruz. Ücretlerimiz ödeninceye dek proje sahiplerinin peşini bırakmayacağız” dedi.

Teknopark yöneticilerine kamu ödenekleriyle yapılan bir projede, işçi ücretleri ödenmeden Uzunlar İnşaat’a nasıl hakediş ödemesi yapıldığını da soran Balan, “Hakkımız olanı almak ve yaşanan polis terörünü kınamak için ailelerimizle birlikte geldik ve ücretlerimiz ödenmezse yaptığımız tüm imalatları sökeceğiz” dedi.

Balan’ın konuşmasından sonra işçilerin avukatı Zeycan Balcı Şimşek’de bir açıklama yaparak savunma sanayinin bütün yekiyi şirketin kasası olan İTO’ya verdiğini ve üst işveren olarak işçilerin alacaklarından birinci dereceden sorumlu olduğunu belirtti.