Anasayfa » DÜNYA » Berlin Kreuzberg’de bin kişi yürüdü

Berlin Kreuzberg’de bin kişi yürüdü

Berlin Kreuzberg‘de diğer adı “küçük İstanbul” olan Kottbuser Tor meydanına direniş çadırı açtık. 11 Haziran’da aynı meydana Türkçe ve Almanca “HER YER TAKSİM HER YER DİRENİŞ” yazılı pankartımızı astık. Taksim Dayanışması’nın talepleri formüle ettiği bildiri yaygın olarak dağıtılarak çevreye direniş ve gelişmeler hakkında megafonla bilgi verilerek eylemlere çağrı yaptık. Ertesi gün erken saatlerde aldığımız saldırı haberi üzerine acil bir çağrı yaparak toplandık ve fiilen çadırımızı kurduk. Öfkemiz had safhada ve ne olursa olsun o çadırı izin verilse de verilmese de kuracağımızı söyleyip işe koyulduk. Kararlılık karşısında, yanımızda bulunan sol parti milletvekillerinin polisle pazarlık etmesi sonucu müdahale edilmedi. Üç gündür eylemlerimizi, toplantılarımızı çadırda yapıyoruz. İlk güne göre daha yoğun ziyaretçiler geliyor ve hayatında ilk defa bir eyleme katılan, “Ne yapabilirim” diye soran, öfkeli, “Ne zaman yürüyüş var” diye soran birçok insan geliyor. Bir nöbet defteri açtık, herkes gönüllü nöbetler tutuyor. Yiyecek, içecek, kırtasiye malzemesi vb. ihtiyaçlarımız bağış olarak geliyor.

Direniş sürecinin ürünü olan müzikleri gün boyunca çalıyoruz. Gelişmeler hakkında açıklamalar yapıyor, çağrılarımızı okuyoruz. Mikrofonu herkese açık tutuyoruz, duygu ve düşüncelerini paylaşmak isteyen herkes konuşuyor ve kararları plenum şeklinde alıyoruz. Herkes görüş ve önerilerini sunuyor. Gönüllü sanatçılar müzikleri ile direnişe destek veriyor. İlk gün oldukça gerilimli geçti. Milliyetçi, AKP yanlıları kimi zaman araba ile geçerek provokatif laflar attılar, etraftaki bağımlılar ve sarhoşlar sürekli rahatsız ediyor.

15 Haziran’da saat 20.15’te Gezi Parkına saldırı haberi geldiğinde çadırda yaklaşık 100-150 kişinin olduğu bir konser vardı. Saldırı üzerine spontane yürüyüş yapalım talebi üzerine karşı çıkanlar oldu. Gerekçeleri ise “Yarın zaten eylem yapacağız” oldu. Ama kitleden gelen basınç üzerine yürüyüş başladığında kitle hızla çığ gibi büyüdü ve yaklaşık bin kişiye ulaştı. Çok öfkeli ve coşkulu bir kitleydi. Yürüyüşten sonra tekrar çadıra dönüldü. Çadırdaki toplantıda bir grup elçilik binasına gitmeyi önerirken diğer bir grup ertesi günkü eylemi gerekçe göstererek kalmaktan yana karar alıyor. Yaklaşık 20 kişilik bir grup elçilik önüne geldi.

Sosyal medya üzerinden İngilizce, Almanca, Türkçe acil çağrı yaptık. Bütün gece çadırda toplanılacak ve yarınki eylemimizin ayrıntılarını planlayacağız.

BUZ KIRILDI YOL AÇILDI… Özgürlük mücadelesi verenlere atılan gazlar, SIKILAN sular altında gün gelecek boğulacaksınız. RÜZGAR EKEN FIRTINA BİÇER! Başka da söze gerek yok. SOKAĞA! EYLEME! DiRENİŞE! ÖZGÜRLEŞMEYE!