Anasayfa » DÜNYA » Berlin çadırında Gezi ve Ankara direnişçileri

Berlin çadırında Gezi ve Ankara direnişçileri

Dün çadırda saat 11.00’de ortak kahvaltı soframızda toplandık. Pek çok arkadaş ya kendisinin hazırlayıp getirdiği ya satın aldığı, çevredeki esnafın gönderdiği yiyecek ve içeceklerle kahvaltı yaptık. Müzik eşliğinde açık havada insan doğallığı ve sıcaklığıyla dolu sohbetler eşliğinde güne başladık. Bir arkadaşın “Yıllardır Almanya’dayım, ilk defa kendimi insan gibi hissediyorum. Bu çadırda bir işe yaradığımı hissediyorum” ifadesinde üzerine düşünüldüğünde çok yüklü anlamlar var.

Çadırımız merkezi bir alanda olduğu için sürekli bir ziyaretçi değişimi, yeni yeni duyum alıp gelen insanlar oluyor. Pek çok kişi “Bunu her yer duyurun insanlar gelsin, ben bu akşam facebook’ta arkadaşlarıma da yazayım” önerilerinde bulunuyor.

Bizden farklı bir başka grubun yaptığı oturma eylemine destek katılımı çağrımız vardı ve 10-15 kişilik bir grupla bu eyleme katılmak üzere Brandenburg Tor’a gittik. Bu organizasyon, eylemlerini bayraksız, pankartsız, dövizsiz yapacağını, buna uygun davranmamız gerektiğini komiteden bir arkadaş ile konuşmuş. Bu arkadaşlarla bu konuda daha önce de bir sorun yaşamıştık. Bu konuda kimsenin kendini ifade etme özgürlüğünün kısıtlanamayacağı konusunda uzun tartışmalar yürütmüştük. Ama aramızda da buna ikna edemediğimiz arkadaşlarımız olduğu için oturma eylemine gittiğimizde ne ile karşılaşacağımızın öngörülerini paylastığımız halde ikna edemedik. Buna rağmen küçük bir grup olarak eyleme gittik ve üzerlerinde Türk bayrağı ve tişörtleri olan, sürekli “barışçıl” eylemlerden söz edip duran bir moderasyondan söz hakkı istedik. Bunu da ısrarla bu eyleme katılmak ve destek olmak gerektiğini savunan arkadaşların yapmasını istedik. İki defa farklı farklı kişiler gittiler ve reddedildiler.
Toplanıp eylem alanından çıktık ve tekrar çadıra döndük… Müzik ve gruplar halinde sohbet eşliğinde yaklaşık 100 kişi vardı. Bugünkü forumumuzu iki genç arkadaş yönetti. Arkadaş düne göre daha hakim ve yönlendiriciydi. Son gelişmeler hakkında bilgi verildi. 3-4 kişi görüş ve önerilerde bulundu. Arka sıralarda şöyle bir bakıp geçip gitme niyetinde olan iki arkadaşla yaptığımız sohbetler ilginçti. Aslında niyeti çok da bize katılmak olmayan arkadaşı ileriye dönük yapmak istediklerimizle ikna oldu. Kendi gözleminin bu çadırda sadece Türkiyeli göçmenlerin olduğu, bunun yanlış ve yetersiz olduğu, yıllardır zaten hep bunun yapıldığı, o yüzden kendisine cazip gelmediği düşüncesindeydi. Yapmak istediğimizin sadece Türkiye’deki direnişe destek ile sınırlı kalmak olmadığını, bununla enternasyonal bir mücadelenin örülmesinin ufak ufak adımlarını ve ilişki zeminini yakalamayı, Avrupa’nın sorunlarına yönelik bir mücadele ekseni oluşturmayı amaçladığımız üzerine uzun sohbetimiz oldu. Bu arada aklına bugün Ankara ve Istanbul’dan gelen, direnişte yer almış arkadaşları geldi. Onları davet etme önerisi üzerine arkadaşlarını aradı ve hemen geldiler. 6 kişiydiler. Herkes kendi cephesinden heyecanla yaşadıklarını anlattı. Konuşulanların çevirisini de başlangıçta aramıza katılmaya niyeti olmayan arkadaş yaptı.

Forumumuza müzik grubuyla ara verdik ve direnişçiler tekrar gelmek üzere ayrıldılar. Yaklaşık bir saat süren müzik dinletisinden sonra “Kentsel Dönüsüm” konulu film gösterimine başladık. Bu arada direnişçi arkadaşlar tekrar geldiler. Orada bulunan arkadaşlara “Film mi, yoksa direnişçilerle sohbet mi?” diye sorduk. Sohbet isteği çıkınca, karşılıklı sorularla, görüşlerle, Almanya ve Türkiye deneyimleriyle canlı coşkulu bir sohbet oldu. Saat 01.00’i bulmuştu ama hala kimse kalkmak istemiyor, sohbeti bitirmek istemiyordu. Direnişçiler çok yorgun olduklarını söyleyip gidince bizler sohbete devam ettik. Gece nöbetçilerini belirleyip çadırı toparlayıp saat 03.00’e doğru evlerimize dağıldık.